Autozastavárna: Test ojetiny Volkswagen Passat CC 24. 11. 2015

Volkswagen Passat CC měla být stylová varianta běžného Passatu, který přeci jen vypadal tak nudně, uniformě a sterilně, jak to jen šlo. Spotřebitelský Volkswagen nikdy nesměl nikoho urážet a musel působit pokud možno absolutně beztřídním dojmem. To se mu dařilo tak dobře, že se mohl nadšený řidič za jeho volantem uzívat.

Stylová varianta CC je trochu jiná. Podobně jako větší Mercedes-Benz CLS i ona hraje spíše na emoce a snaží se upoutat pozornost těch, kteří chtějí sice známou a osvědčenou techniku, kterou vám opraví všude, ale potřebují výraznější design a nepotrpí si na absolutní praktičnost.

Passat CC měl také působit sportovněji a dynamičtěji, ale aby tento příslib bezezbytku naplnil, musel by dostat jiný podvozek, silnější motory nebo se prostě více technicky odlišovat. Shodná technika se základním modelem ještě neznamená, že by jezdil špatně, ale pojďme to vzít postupně a ojetý Volkswagen Passat CC (později označovaný už jen Volkswagen CC) si důkladně představme z pohledu zájemce o ojetý automobil.

K testu ojetiny nám poslouží černý exemplář z roku 2009 s manuální šestistupňovou převodovkou a nepříliš obvyklým motorem 1.8 TSI o výkonu 118 kW, který jsem si půjčil v Auto ESA. Měl najeto 207 000 km a prodejce si ho cenil na 279 000 korun.

Jedná se o spodní cenovou hladinu, a má to svou logiku. Benzínové motory nejsou u jakéhokoli Passatu moc oblíbené a samotná jednotka 1.8 TSI patří k těm, kterým se kupující raději vyhýbají. Navíc má tento Passat CC větší kilometrový nájezd.

Vyšší cena, ale bohatá výbava

Dnes se ceny aut pohybují zhruba od 270 000 korun, oblíbené turbodiesely 2.0 TDI lze koupit v relaci od 300 do 350 000 korun. Výbava modelů CC bývá docela bohatá. Nechybí dvouzónová klimatizace, hodně aut má anatomické kožené sedačky s elektrickým nastavením a vyhříváním, není nouze o navigaci. Zajímavostí je adaptivní podvozek s nastavitelnou tuhostí.

Pokud jde o nabídku motorů, docela hojně se vyskytuje vrcholný šestiválec 3.6 FSI, který se standardně dodával s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Občas můžete narazit i na motor 2.0 TSI, základní jednotka 1.4 TSI je spíše výjimečná.

Pokud vás láká právě Passat CC, pravděpodobně neřešíte praktičnost. Zadní sedačky jdou sklopit jen obtížně, do jinak docela velkého kufru je malý vstup a že by to s místem nad hlavou vzadu bylo nějak slavné, se také říci nedá. Nicméně vzadu jsou dvě docela pohodlné sedačky a i vpředu je to s komfortem v pořádku.

Nepraktický, ale stylový

Vpředu si sice budete připadat jako v klasickém Passatu, ale odlišnost poznáte především podle jiného úhlu čelního okna a také podle bezrámových dveří. A tady vzniká první úskalí. Passat CC má poměrně choulostivé těsnění kolem oken, navíc dost tuhé, aby nepropouštělo hluk. To se mu sice daří i v dálniční rychlosti, ale často dochází k jeho poškození.

Jak? Když otevíráte dveře, okno má sjet automaticky o kousek dolů. Chvíli mu to ale trvá, takže se musíte naučit vzít za kliku, sekundu počkat a pak otevřít. Kdo hned škubne dveřmi, ten si často těsnění kolem oken odtrhne.

A co se svezení týče, tento Volkswagen je sice stylový, ale nepříliš sportovní. To je určitě škoda, větší odlišnost jízdního projevu od běžné modelové řady by se hodila. Na to ale trpělo už Scirocco, které se nedokázalo od obyčejného Golfu více odlišit.

Radosti                                                                        Starosti

Známá technika                                                            Unikátní karosářské díly zvedají ceny oprav
Slušná kultivovanost a komfort                                   V druhovýrobě toho moc neseženete
Kvalitní zpracování                                                       Problémové sedmistupňové DSG
Poměrně dobrá spolehlivost                                         Poruchy rozvodů motorů TSI
Většina aut s bohatou výbavou                                   Praktičnosti moc nepobral
Docela si drží cenu                                                       Nejezdí lépe ani rychleji než obyčejný Passat

Aktuality

Nové Audi A7 Sportback má tak ostré hrany, až by se o ně jeden pořezal

Nové Audi A7 Sportback má tak ostré hrany, až by se o ně jeden pořezal

Po sedmi letech je tu další generace modelu Audi A7 Sportback. Tohle kupé/sedan ...

Nemáte peníze na letní dovolenou? Žádný problém!

Nemáte peníze na letní dovolenou? Žádný problém!

Zastavte svůj vůz a vydejte se na cesty.Zástava vozu s možností stálého užívání. ...

ZASTAVUZ s.r.o. Vám přeje Šťastný Nový Rok

ZASTAVUZ s.r.o. Vám přeje Šťastný Nový Rok

Máme tu předposlední den roku 2016, pojďte si s námi připomenout to nejza ...

Nově nás najdete na TV Óčko

Nově nás najdete na TV Óčko

Hledejte ZASTAVUZ na Óčku - Viděli jste ve vysílání tento klip? Sdělte nám čas a ...

Otevíráme další nové pobočky

Otevíráme další nové pobočky

    Jsme Vám zase o kousek blíž, díky vašemu zájmu otevíráme hned dvě pobočky.

Akce pro stávající zákazníky

Akce pro stávající zákazníky

Odměna pro nové klienty - Pujčte si ještě tento měsíc a získejte ihned Apple iPa ...

ZASTAVUZ s.r.o.  podporuje mládež ve sportu

ZASTAVUZ s.r.o. podporuje mládež ve sportu

23. dubna se v Brně na stadionu Moravské slávie konaly Atletické závody pro mlád ...

Smart od Brabusu sází na pekelný vzhled

Smart od Brabusu sází na pekelný vzhled

Tuning od Brabusu je vždycky něco extra. Tentokrát vám ale představíme takový ka ...

Inzerce v pražském deníku NAŠE PRAHA

Inzerce v pražském deníku NAŠE PRAHA

Reklamu na našÍ Autozastavárnu ZASTAVUZ s. r. o. Inzerovali v Pražských novinác ...

Obyčejný Hyundai? Ne! Parádní Genesis s pohonem zadních kol

Obyčejný Hyundai? Ne! Parádní Genesis s pohonem zadních kol

V Americe začalo před více než pětadvaceti lety úspěšné tažení Lexusu jako prémi ...

ZASTAVUZ s.r.o. reklamní spot

ZASTAVUZ s.r.o. reklamní spot

Dostali jste se do finanční tísně? Nevíte jak z toho ven? A vyčerpali jste všech ...

Mercedes GLE Coupe na steroidech

Mercedes GLE Coupe na steroidech

Ani standardní SUV kupé od značky Mercedes-Benz nevypadá nijak slabě. Jenže po z ...

Auto jako ze snu

Auto jako ze snu

Nejšílenější auto světa na elektřinu Ffzero1, pojede 320 km/h

ZASTAVUZ s. r. o. má novou pobočku v Brně!

ZASTAVUZ s. r. o. má novou pobočku v Brně!

Autozastavárna ZASTAVUZ s. r. o. se neustále rozšiřuje, pobočkou v Praze a v Brn ...

Bude se vyrábět

Bude se vyrábět

Elektrické Porsche nezůstane jen u konceptu.

Duster ve speciální edici

Duster ve speciální edici

Duster se představuje ve speciální edici Dakar. U nás si ji ale nekoupíte.  

ZASTAVUZ přináší novinky ze světa automobilů

ZASTAVUZ přináší novinky ze světa automobilů

Firma ZASTAVUZ má jako hlavní náplň poskytování nebankovních úvěrů.

Autozastavárna: Test ojetiny Volkswagen Passat CC

Autozastavárna: Test ojetiny Volkswagen Passat CC

Čtyřmístný sedan s nepraktickým kufrem se zdá být jako naprostou zbytečností. Al ...

Malý městský teréňák

Malý městský teréňák

Lada představila nový model Xray a my jako první autozastavárna Vám o ní přiná ...

Nový McLaren 675LT

Nový McLaren 675LT

Autozastavárna ZASTAVUZ Vám opět přináší novinky ze světa automobilů. Jednou z n ...

Asociace autobazarů zaútočila na společnost pro prověřování ojetin

Asociace autobazarů zaútočila na společnost pro prověřování ojetin

Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů (APPAA) ve své tiskové zprávě ...

Je třeba mít zimní pneumatiky? Povinné to není všude

Je třeba mít zimní pneumatiky? Povinné to není všude

Od 1. listopadu je povinné mít na automobilu nasazené zimní pneumatiky. Tak to j ...

Po létě: lodě a jachty

Po létě: lodě a jachty

Léto je tak krásné, ale již se pomalu chýlí ke konci. Nyní je ideální čas zastav ...

FIT-Service

FIT-Service

Automobil, motocykl nebo kamion? Udržujeme Vaše vozidlo „fit“. Staráme se a prav ...

Dokonce i motocykly mohou být zastavené

Dokonce i motocykly mohou být zastavené

Je léto, to je předpokladem dobrého počasí a dobré nálady. Čas se nám pomalu krá ...

Na soukromí nám záleží

Na soukromí nám záleží

V internetovém světě se problematika ochrany dat stává stále důležitější, zejmén ...

Newsletter

Jak získat novinky na email?